Publikationer
Ingår i Professional Development in Education, s. 333-346, 2024
Ingår i International Journal of Leadership in Education, s. 1-14, 2024
- DOI för What about feelings?: Elaboration on and consideration of the theoretical construct of emotions in practice and practice architectures
- Ladda ner fulltext (pdf) av What about feelings?: Elaboration on and consideration of the theoretical construct of emotions in practice and practice architectures
Ingår i Skolan som politisk organisation, s. 131-156, Gleerups Utbildning AB, 2024
Ingår i International Journal of Educational Management, s. 302-316, 2024
Organizational Routines and Theorizing in Large-Scale School Improvement—Exploring a Swedish Design
Ingår i Leadership and Policy in Schools, 2024
Kunskapsbildning för professionellt lärande genom kollegiala samtal
Ingår i Utbildning och Lärande / Education and Learning, 2024
Newly appointed principals' professional identity: insights from a Swedish perspective
Ingår i Educational Management Administration & Leadership, 2023
Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
Ingår i European Educational Research Journal, 2023
- DOI för Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
- Ladda ner fulltext (pdf) av Deconstructing autonomy: The case of principals in the North of Europe
Tillitsbaserat ledarskap och autonomi
Ingår i Rektors praktik i vetenskaplig belysning., s. 73-88, Liber, 2023
Framing curriculum making: bureaucracy and couplings in school administration
Ingår i Journal of Curriculum Studies, 2023
- DOI för Framing curriculum making: bureaucracy and couplings in school administration
- Ladda ner fulltext (pdf) av Framing curriculum making: bureaucracy and couplings in school administration
Principal’s autonomy and control in Sweden before and during COVID 19 - an explorative study
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, s. 1-13, 2023
For what purpose? Swedish superintendents' perspectives of professional development for principals
Ingår i Journal of Educational Administration, s. 325-340, 2023
- DOI för For what purpose? Swedish superintendents' perspectives of professional development for principals
- Ladda ner fulltext (pdf) av For what purpose? Swedish superintendents' perspectives of professional development for principals
Skolans kultur och kulturer inom skolan
Ingår i Rektors praktik i vetenskaplig belysning, s. 108-124, Liber, 2023
Rektorers rörlighet i Sverige: En kunskapsöversikt
Ingår i Utbildning och lärande, 2023
Skolans arbets- och utvecklingsorganisation i vetenskaplig belysning
Ingår i Rektors praktik i vetenskaplig belysning, Liber, 2023
Ingår i Rektors praktik i vetenskaplig belysning, s. 28-44, Liber, 2023
Liber, 2023
Principals’ identity – developing and validating an analysis instrument in the Swedish context
Ingår i International Journal of Leadership in Education, s. 185-200, 2023
Ingår i Journal of Educational Administration & History, s. 420-440, 2023
- DOI för In the eye of the storm? Mapping out a story of principals’ decision-making in an era of decentralisation and re-centralisation
- Ladda ner fulltext (pdf) av In the eye of the storm? Mapping out a story of principals’ decision-making in an era of decentralisation and re-centralisation
Förskolan lägger grunden för demokratin
Ingår i Den utbildningsvetenskapliga kärnan för förskolan, s. 32-52, Natur och kultur, 2023
Tio år med ForskUL -reflektioner och framtidsspaning
Ingår i Forskning om undervisning och lärande, s. 24-57, 2023
Perceptions on the Local School and Further education: A Rural School Leader’s Perspective
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 150-162, 2022
- DOI för Perceptions on the Local School and Further education: A Rural School Leader’s Perspective
- Ladda ner fulltext (pdf) av Perceptions on the Local School and Further education: A Rural School Leader’s Perspective
Ingår i Journal of educational change, s. 497-519, 2022
- DOI för Sense-making of autonomy and control: Comparing school leaders in public and independent schools in a Swedish case
- Ladda ner fulltext (pdf) av Sense-making of autonomy and control: Comparing school leaders in public and independent schools in a Swedish case
Ingår i Journal of Curriculum Studies, s. 733-750, 2022
- DOI för Comparing principal autonomy in time and space: modelling school leaders’ decision making and control
- Ladda ner fulltext (pdf) av Comparing principal autonomy in time and space: modelling school leaders’ decision making and control
Les syndicats d’enseignants suédois : un travail stratégique commun
Ingår i Revue internationale d'éducation Sèvres, s. 55-65, 2022
- DOI för Les syndicats d’enseignants suédois : un travail stratégique commun
- Ladda ner fulltext (pdf) av Les syndicats d’enseignants suédois : un travail stratégique commun
Ingår i Education Inquiry, s. 1-18, 2022
2022
Folkbildning för att främja demokratin
Ingår i Sällskapet för folkundervisningens befrämjande, s. 125-139, SFUB & Förlaget Näringslivshistoria, 2022
2021
Rektorers identitet: en bok om ledarskap, meningsskapande och lömska problem
Studentlitteratur AB, 2021
Kampen för legitimation gav ny utbildningspolitik
Ingår i Skolledaren, s. 24-26, 2021
Styrning och ledning av svensk förskola och skola
Gleerups Utbildning AB, 2020
Det pedagogiska ledarskapets praktiker: Rapport från en forskningscirkel
2020
- Ladda ner fulltext (pdf) av Det pedagogiska ledarskapets praktiker: Rapport från en forskningscirkel
Ingår i Att leda mot skolans mål, s. 289-302, Gleerups Utbildning AB, 2020
Att vara skolledare: Att förverkiga det nationella uppdraget
Ingår i Lärande Skola Bildning, s. 711-729, Natur och kultur, 2020
2020
La recherche en sciences de léducation: pour qui et poue quoi?
Ingår i la resherce en education, s. 127-134, 2020
Ingår i Learning and Teaching, s. 1-17, 2020
- DOI för Creating a reflective space in higher education: The case of a Swedish course for professional principals
- Ladda ner fulltext (pdf) av Creating a reflective space in higher education: The case of a Swedish course for professional principals
Principals´ emotional identity: the Swedish case
Ingår i School Leadership and Management, s. 335-351, 2020
2020
Ingår i Research in Educational Administration and Leadership, s. 417-452, 2020
Ingår i Research in Educational Administration and Leadership, s. 330-341, 2020
Editorial: The Critical Potential of Nordic School Leadership Research
Ingår i Research in Educational Administration and Leadership, s. 330-341, 2020
Den närvarande antisemitismen: iakttagelser under ett socialantropologiskt fältarbete i Stockholm
Ingår i Antroperspektiv, 2020
Springer, 2020
Critical Potential of Nordic School Leadership Research
Ingår i Re-centering the Critical Potential of Nordic School Leadership Research, Springer Nature, 2020
Re-centering Critical Potentials of Nordic Leadership Ressearch: Discussion
Ingår i Re-centering the critical Potential of Nordic School Leadership Research, s. 233-247, Springer Nature, 2020
Ingår i Educational Management Administration & Leadership, s. 572-589, 2019
Att skapa förutsättningar för utveckling
Ingår i Didaktisk utvecklingsdialog., Studentlitteratur AB, 2019
Learning to lead -: creating a space for reflection in principal training program.
2019
Principal turnover and mobility -: when is it a problem and for whom?
2019
Rektorers mobilitet: En enkätundersökning
2019
Förskolechefen: En viktig länk i utbildningskedjan
Gleerups Utbildning AB, 2018
I gränslandet mellan forskning och utveckling: En studie av FoSam:s forskningscirkelledarpraktik
2018
Educational infrastructures and organisational memory: Observations from a Swedish perspective
Ingår i Improving Schools, s. 255-268, 2018
Att leda pedagogisk verksamhet
Ingår i Att bli lärare, s. 214-218, Liber, 2018
Ingår i International Journal of Leadership in Education, s. 690-704, 2018
Ingår i Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE), s. 1-6, 2018
2018
Idéstyrningens etiska dilemman
Ingår i Etiska perspektiv på skolledares arbete, s. 99-110, Studentlitteratur, 2017
Svenska skolchefer: Strukturer, kulturella relationer och ledarskap
Ingår i Nordiska skolchefer, s. 63-74, Gleerups Utbildning AB, 2017
Nordiska skolchefer: Aktörer i en bruten kedja
Gleerups Utbildning AB, 2017
Curriculum Code, Arena, and Context: Curriculum and Leadership Research in Sweden
Ingår i Leadership and Policy in Schools, s. 357-382, 2017
Nordiske skolesjefer: Aktörer i en brut kjede
Fagbokforlaget, 2017
Styrning och ledning av svensk förskola och skola: en introduktion
Gleerups Utbildning AB, 2017
Ingår i Bridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik, s. 363-393, Springer, 2017
Honorary Doctors at the Faculty of Educational Sciences 2011–2017
Uppsala universitet, 2017
Honorary Doctors at the Faculty of Educational Sciences 2011-2017
Uppsala University, 2017
Suoerintendent Leadership in Hierarchy and Network
Ingår i Nordic Superintendents: Agents in a Broken Chain, s. 207-231, Springer, 2016
Ledarskap Utveckling Lärande: Grundbok för rektorer och förskolechfer
Natur & Kultur, 2016
Ingår i Nordic Superintendents: Agents in a Broken Chain, s. 311-334, Springer, 2016
Superintendents in Sweden: Structures, Cultural Relations and Leadership
Ingår i Nordic Superintendents:Agents in a Broken Chain, s. 139-173, Springer, 2016
Competence and Understanding in the Governance Chain
Ingår i Nordic Superintendents: Agents in a Broken Chain, s. 265-285, Springer, 2016
Mykorrhiza - en del av den nya tidens lokala skollandskap?
Ingår i Att ta utbildningens komplexitet på allvar, s. 137-155, Uppsala universitet, 2016
2016
- Ladda ner fulltext 1 (pdf) av När nationell policy möter lokala genomförandearenor: Rapport med fakta och kommentarer från ett VR-finansierat forskningsprojekt 2009-2015
- Ladda ner fulltext 2 (pdf) av När nationell policy möter lokala genomförandearenor: Rapport med fakta och kommentarer från ett VR-finansierat forskningsprojekt 2009-2015
Mykorrhiza - en del av den nya tidens lokala skollandskap?
Ingår i Att ta urbildningens komplexitet på allvar, s. 137-155, Uppsala universitet, 2016
Directions for our investigation of the chain of governance and the agents
Ingår i Nordic Superintendents, s. 1-22, Springer, 2016
Ingår i Nordic Superintndents, s. 311-334, Springer, 2016
Competence and Understanding in the Governance Chain
Ingår i Nordic Superintendents:, s. 265-285, Springer, 2016
Superintendent Leadership in Hierarchy and Network
Ingår i Nordic Superintendents, s. 207-231, Springer, 2016
Sweden: Swedish Leadership research - an important but neglected area
Ingår i Decade Of Research On School Principals, s. 103-122, Springer, 2016
Superintendent in Sweden: Structures, Cultural Relations and Leadership
Ingår i Nordic Superintendents, s. 139-173, Springer, 2016
Nordic Superintendents: Agents in a Borken Chain
Springer, 2016
State policy directives and middle tier translation in a Swedish example.
Ingår i Journal of Educational Administration, s. 393-408, 2016
Directions for Our investigation of the Chain of Governance and the Agetns
Ingår i Nordic Superintendents: Agents in a Broken Chain, s. 1-22, Springer, 2016
Nordic Superintendents: Agents in a Broken Chain
Springer, 2016
Knowledge transfer in school-to-school collaborations: The position of boundary objects and brokers
Ingår i Education Inquiry, s. 443-461, 2016
Ways of seeing the role of an advanced teacher in relation to school development in Sweden
2015
Educational Leadership in Transition: Special Issue
Ingår i NordSTEP, 2015
Att styra och leda skola: - ett lokalt perspektiv
2015
Att styra och leda skola: ett lokalt initiativ
2015
Sense-making in a temporary organization: Implementing a new curriculum in a Swedish municipality
Ingår i Scandinavian Journal of Educational Research, s. 532-545, 2015
Förskolechefen: En viktig länk i utbildningskedjan
Gleerups Utbildning AB, 2015
The Swedish Superintendent: position and function
Ingår i International Education Reform and Quality Education, s. 102-112, 2015
Who needs to learn? What needs to develop? Different ways of seeing the role of an advanced teacher
2015
2015
Advanced teachers in Swedish schools – proud missionaries with visions of development
2014
Swedish teachers and school leaders as researchers within their own practice
2014
Lära tillsammans som grund för utveckling i förskolan
Ingår i Det goda lärandets grunder, s. 61-73, Gleerups Utbildning AB, 2014
Låt rektor och förskolechef få leda!
Ingår i Skolledare i möte mellan nationella mål och lokal policy, s. 231-238, Gleerups Utbildning AB, 2014